Wednesday, January 21, 2009

Permulaan yang lambat

Entah lah pasal apa aku nak stat jadi bogel ehh silap blogers. saje-saje jer dari dok makan gaji buta (gaji buta?). tapi sempoi gek belajar jadi penulis yang tak berapa pandai nak menulis. what topic nak ckp.. haa ikut mood. kalu mod nak metal dan metal kalu mood nak JAV .. haa masak ..
BILA AKU STAT METAL
kerana tak tercatat di mana mana batu bersurat ! so suka hati aku laa nak claim bila aku stat jadi pengemar music keras ni ( bangga o00) dan hampir 20 tahun ? yer laa aku pon sekarang dah 34 . dari kerana mendengar Metallica (tapi ni bukan yang pertama) album Death "leprosy" betul ke aku eja ala bantai jer laa bukan kena saman pon. mase tu do duduk asmara ehh asrama. dengan duit poket yang tak pernah cukup aku mula membeli keset-keset (dulu keset jer la) kalau tak silap aku dulu keset apache " contoh yang aku masih ingat Slayer " yang gambar dalam ada ramas can beer". Sepultura "Morbid Vision" mentransfomer aku dari peminat rock ke satu tahap yang lebih xtream!
MACAM MANA KENAL UNDERGROUND
Sebab dia Meor kawan aku kat Terong Taiping Perak "ala yang citer rock tu" bas blue tu hampir mcm aku hahahahah. aku pon masa tu dok kat kuala terong .. so dia yang menjebak aku ke lembah ini "aku salute ko meor' dia lah yang mengenalkan aku how to get a demo baru jadi underground kate nya time tu dalam tahun 1989 - 1990 aku tak pasti dah lupa lama sangat dah. tapi masa tu memang siok kumpul flyers. yer laa band dulu belum ada demo tapi flyers dah merata dia orang hantar. aku masih ingat dapat flyers Empror, ape lagi tapi seingat aku satu kotak kasut tu separuh ada laa, kang aku cakap penuh nampak sangat menipu. ada yang dapat dari pada band ada yang kawan kawan fotostet kasi.
mase tu band BRAIN DEAD & Mazetorment dah ujud kat Taiping, so bagi aku setiap sabtu ahad takde tempat lain lepak kat CAMY kat jalan tupai taiping pasal kat sini tempat dia worang jamming. dapat jumpa dia org mase tu kire mcm jumpa parmela anderson aaa hahahhaha. kire aku keluar rumah mase tu jumpa meor, akmal, sham, kalau tak silap keon , dan stat laa konon-konon band CAPLAGYLA. band ni bukan ada line up asal ada orang jadi jer. sampai naik hancur studio ah cuan ni. main bukan nye reti tapi havoc lebih (realy miss that time).
sambung ...

2 comments:

  1. salam jas...selamat berbogel..eh..berbloger..
    semoga lebih banyak citer JAV dari metal...hahaha..

    ReplyDelete
  2. jas... welkem... selalu menulis ya aku jadi pembaca setia.

    Kurangkan JAV please hehehe...

    ReplyDelete

Followers