Monday, February 2, 2009

SUSAH HIDUP ATAU HIDUP SUSAH

sesekali kan terfikir apa pasal laa susah sangat nak idup !! dan hidup susah.. hummm ok sebenarnya bukannya apa saja nak bawak betapa susah nya kehidupan. ni aku nak komen secara peribadi tentang cerita MAUT.

PANDANGAN AKU

sebenarnya isu ni tak lah sebesar mana pun tetapikan kalau dah dimainkan oleh media jadi lah sesuatu isu tu sensasi !! setelah aku tengok iklan citer ni kat ASTRO aku pon terfikir lah dalam hati kah adil kah ia di pertontonkan begitu .. memetik kata kata penulis skrip cita ni . ia di olah berdasarkan kajian rambang, soal selidik !! dan bertanya .. hummm boleh pakai kaa kajian mcm ni ?
aku teringat mcm mana pengkaji haiwan cimpazi (janes apa tah) dia dok dengan cimpazi bertahun-tahun dan baru dia faham tentang perangai cimpazi ni .. dan ada seorang lagi pompuan yang buat kajian berpuluh tahun tentang GORILA di Ghana yang akhirnya di bunuh oleh pemburu haram. tetapi hasil kajian nya sampai sekarang masih di tayangkan .. so soalah memadai ka dengan hanya kajian melalui soal selidik tanpa bersama-sama join dalam alam ni ?
PROPAGANDA
Korang pernah tengok tak cerita JAWS . oleh kerana dek cerita Jaws ni satu dunia takut tentang ikan ni sedangkan ikan ni .. kalau dok join berenang sekali dengan depa kalau tahu perangai tabie nya .. tak di ngap . ada satu mat salleh siap berenang dengan great white shark lagi sehat jaa. mcm tu lah juga dengan PROPAGANDA media ni terhadap Black Metal, jika ia di paparkan sebagai sesuatu budaya buruk dan menakutkan maka ia akan menakutkan halayak.. ciss seburuk-buruk mat metal setahu aku mempunyai hati yang sangat lembut, senstiif dan penyayang .. tak pecaya " tu cd cd koleksi sayang tak ?.. tu gitar berapa kali gilap dalam sebulan?
KAJIAN
bagi aku kalau kajian mengikut metod soal selidik ni bukan leh pakai kerana golongan sasarannya tak sampai, macam mana nak dapat sesuatu kajian tu hasilnya tidak di ragui .. join the grop!! dan dapat lah hasilnya..
MUAL AKU
bila aku tengok sedutan cerita tu arghh menyampah aku .. setahun aku kalau nak negok org mabok -telan pill pi laa kat pub tak pon kelab ni gig .. tak pernah aku jumpa lagi budak muntah depan stage .. yang muntah dalam toilet ada laa (kira ada adab aa)
KESIMPULAN
mcam mana filem malaysia nak maju kalau kajiannya takat lihat buku teks sejarah darjah 6 jaa..
so peace dari aku..

4 comments:

  1. sempoi!!!!
    tapi tak brapa paham la, ni tuju direk kat filem apa ni, hehehe?

    lagi satu, berlakon jadik hantu, jadik pawang tuh kira camana plak, dah terang2 kalo berlakon jadik pemabuk pon dah dosa.

    kasik ulas prof.

    ReplyDelete
  2. sorry, nak tanya...
    awak dalam gambar atas ni yang mana?
    gambar 4 jejaka atas tu...
    saya minat la...hahaha...
    (saya nak berkenalan dengan baju puteh tu...)

    ReplyDelete
  3. mcm tu lah juga dengan PROPAGANDA media ni terhadap Black Metal, jika ia di paparkan sebagai sesuatu budaya buruk dan menakutkan maka ia akan menakutkan halayak.. ciss seburuk-buruk mat metal setahu aku mempunyai hati yang sangat lembut, senstiif dan penyayang

    ...

    metal tu jahat,minum drh kmbing,wat seks ganas dll...selalu org ckp mcm tu kt gua n rakan2..jahanam btl..

    apa yg brader ckp kt atas tu mmg btl..ua penyayang ape..kucing ade 6 ekor...ha...syg gile gua kt kuceng...hehe

    ReplyDelete

Followers